Aquesta setmana us volem explicar dos experimentacions que hem fet per treballar diferents àrees de coneixement. Hem treballat les matemàtiques amb l’activitat SURA O S’ENFONSA? . Hem treballat la llengua amb l’activitat FEM PA AMB TOMÀQUET.
- SURA O S’ENFONSA?:
Hem agafat un gibrell i amb recipients de plàstic l’hem omplert d’aigua que hem anat a buscar a l’aixeta del pati. En un principi, ens ha semblat estrany: nosaltres portarem l’aigua? i si ens mullem?. Com ho hem fet amb molta cura i molt a poc a poc, no hem tingut cap incident i ho hem fet super bé. Què divertit portar l’aigua!!!
Una vegada hem tingut el gibrell amb l’aigua que necessitem, hem començat a fer hipòtesis sobre la possibilitat de que els diferents materials que llençarem surin o s’enfonsin. I hem començat amb l’experiment!!!
Hem arribat a diferents conclusions:
- Hi ha objectes que suren.
- Hi ha objectes que al principi suren però a mesura que es van mullant o s’omplen d’aigua s’acaben enfonsant.
- Hi ha objectes que s’enfonsen molt ràpidament.
Sobretot ens hem adonat que ens hem divertit molt i ho hem verbalitzat:
M’HA AGRADAT MOLT!!! M’HO HE PASSAT SUPER BÉ!!!
2. FEM PA AMB TOMÀQUET:
Amb aquesta activitat hem fet de cuiners.!!!
Primer de tot, hem pensat de quina manera podem saber com es fa el pa amb tomàquet. Cadascú ha dit el que pensava i al final hem decidit que ho buscarem si en algun lloc ens ho explica. Hem trobat la recepta de cuina i ens hem fixat molt bé ens els ingredients necessaris: TOMÀQUET, PA, SAL I OLI.
Hem escrit els ingredients a la pissarra i hem dit quines lletres tenen cadascuna de les paraules. Una vegada ho hem tingut tot clar hem anat a la cuina a buscar els ingredients.
Amb moltes ganes hem començat a fer el pa amb tomàquet!!!
- Hem tallat el pa.
- Hem tallat el tomàquet.
- Hem sucat el tomàquet al pa.
- Hem posat la sal.
- Hem posat l’oli.
Qui ha volgut l’ha tastat!!!
Ens ha sortit boníssim!!!!
Fins aviat!!! 🙂